Ca orice tanar entuziast, mi-am luat permisul de conducere imediat dupa ce am terminat clasa a XII-a. N-aveam nici macar bicicleta sa conduc, dar aveam promisiuni mari. Si uite asa am dat de permis. N-am tocit cartea aia cum fac altii, mi-aduc aminte ca am citit o singura data legislatia, apoi am facut chestionare. Le-am inteles si uite asa am luat la partea teoretica 25 cu 26 parca. Ei, la partea practica eu am vazut ca nu ma prea pricep, dar am gasit un politist care nu prea avea nici chef de mine, nici de meseria sa si mi-a dat permisul. O sa va povestesc in mare cum a fost. Eu, 18 ani, blonda, par lung, cret. El, politistul, mare, 2 metri, 150 de kile. Nu m-am speriat de el, ci de faptul ca eu faceam scoala pe un polo si daca ma punea sa fac parcare laterala nu vedeam reperele de el, adica coltul geamului, etc, repere de incepator. Dar, spre suprinderea mea, n-am facut decat sa conduc cu vitezele 1 si 2. Si ca sa intaresc ca sunt un sofer prost si am avut un instructor pe masura, in ziua examenului, o zi insorita de vara, a inceput din senin sa ploua. Ui, cand am vazut, m-am blocat. Instructorul nu ma invatase sa dau drumul la stergatoare. Nu plouase niciodata in Focsani in timp ce aveam eu ore de condus. Ploua maruntel si eu ma chinuiam sa vad prin parbriz. Probabil l-a deranjat la ochi pe politist si a dat el drumul. Am rasuflat usurata. Apoi vede in fisa ca locuiesc la Panciu, a inceput sa bata apropouri ca-i bun vinul acolo si incepe sa-i sune telefonul. Inainte sa raspunda ma baga pe o straduta plina de gropi, care nu se mai prea vedeau din cauza baltilor. Si mi-a spus doar ca daca nu-i cade cascheta-i bine. Si nu i-a cazut si uite asa am luat eu permisul. Mentionez ca nu am dat niciun ban si n-am avut nici plie. Norocul incepatorului! Dar halal noroc ca acum mi-e teama sa conduc, iar sotul meu ma tot preseaza sa reincep sa conduc. Promit sa iau ore si va anunt curand ce masina voi conduce ca sa va feriti!

