Zilele trecute mi-am cumparat un Chanel No5. Am zis daca am revenit la blond, sa revin si la vechea mea obsesie cu Marylin Monroe si parfumul ei favorit, de fapt cam singurul de calitate la vremea aceea. Stiam cum miroase, am mai avut. Si stiam ca-mi starneste amintiri…negre. Am crezut ca data trecuta a fost o intamplare. Dar se pare ca nu. Acest parfum m-a teleportat din nou in trecut, la un priveghi al unui unchi de-al meu. Probabil ca cineva din incapere era dat cu acest parfum, iar mirosul puternic mi-a ramas in minte, la fel si frica pe care am trait-o atunci cand rudele ma obligau sa pup mana mortului. Apropo, stiati ca in Moldova cand te duci la mort, la priveghi, trebuie sa pui bani pe pieptul mortului unde se afla o icoana si sa pupi icoana daca nu-ti este ruda si mana daca-ti este ruda apropiata? Ce metode barbare! Revenind la parfum, pe langa moartea unchiului meu, mi-a adus aminte de alte evenimente, din aceeasi categorie. O sa zica astia de la Chanel ca le fac contrareclama, dar nu-i asa. Am mai folosit de la Chanel si alte variante ca Chance, Allure, care-mi plac mult. Nu pot spune ca No 5 nu-mi place, doar ca-mi trezeste astfel de amintiri. Uitasem sa va spun ca sotului meu nu i-a starnit amintiri cu morti, ci a zis ca seamana exact cu un insecticid cu care eliminam insectele periodic!!!

