Pentru ca un student al Universitatii „Lucian Blaga” din Sibiu mi-a pus un comentariu la articolul despre angajatorii neghiobi si spera ca ceva sa se schimbe pana termina facultatea si vrea sa se angajeze, vreau sa fac cateva precizari. Nu vreau sa mi-o ia nimeni in nume de rau, nici profesorii si nici elevii de la ULBS, dar problema trebuie taiata din radacina. Eu intotdeauna am mers pe principiul ca trebuie sa formezi oameni, ca trebuie sa inceapa de undeva. Asta deoarece stiu ca multi s-au izbit la inceput de angajatori care cereau experienta. Pai daca nimeni nu te angaja, de unde experienta. Dar, ca intotdeauna exista un dar, cred ca aceasta experienta putea fi dobandita inca din facultate, daca aceasta facultate se respecta. Dar vezi sa nu! Cand lucram la Monitorul de Sibiu veneau tot felul de pitipoance care vroiau adeverinta ca cica „ne tot cer astia”. Si zic ce presupune aceasta adeverinta. Habar n-aveau, scoateau un carnetel si ziceau ca le-a zis ca in perioada X, timp de doua saptamani, trebuie sa faca practica. Zic bine, bine, dar nu trebuie sa aduci si alte dovezi in afara de o hartie, ma refeream la articole scrise, un fel de rezumat al activitatii. Cica nu, nici nu se uita la ele, doar intreaba daca ai. Pai halal facultate si se mai mira ca studentii habar n-aveau sa scrie o stire dupa 4 ani sau, mai nou, 3 ani de facultate. Vorbesc de Facultate de Jurnalistica deoarece eu am lucrat cu studentii acestei facultati, dar presupun ca si la alte facultati se practica acest gen de practica. Bine, aici mai intervine si cat de interesati sunt studentii sa urmeze o cariera in domeniu. Pentru ca la fel ca si mine, am avut colegi care au lucrat toata facultatea la ziar, radio sau tv. Platiti sau nu. Dar asa se capata experienta. Dar multi fac facultate doar sa se afle in treaba, de fite, ca suna bine Studii Europene sau Management sau te miri ce. Vai de noi, ca suntem tara cu o gramada de scoliti si toti vin cu pretentii ca au facultate, vor bani multi si daca se poate si director din prima zi de munca!

