La recomandarea Studentului Universal am citit interviu cu Maria Campina, o regina a magiei albe de etnie rroma, in Jurnalul National. Foarte bine scris articolul care mi-a trezit multe amintiri.  Mi-am adus aminte de primul meu contact cu Cioaba, al nostru autoproclamat rege al rromilor. Cum nu cunosteam Sibiul, acum mai bine de 4 ani, m-a trimis redactorul sef la acea vreme sa fac un interviu cu Cioaba. Il sun, stabilesc ora intalnirii si ramane sa ma duc la el. Intreb pe un coleg unde sta si-mi zice adresa gresita, de fapt nu chiar gresita, am ajuns la niste rude de-ale sale. Ajung acolo, casa mare, vreo doua tiganci in curte, rrome, pardon. Faceau mamaliga sau nu stiu ce naiba intr-un ceaun mare. Le zic eu de ce am venit, ele incep sa strige un nume de barbat. Oh, doamne zic, asmuta tiganii pe mine. Ma invita in casa. Ezit, dar insista. Ma risc. Si apare un dom, mai draga mai, cu pantalonii in vine. Ioooi, fara sa se scuze, nimic, omul incepe sa-si puna meticulos cureaua, sa-si inchida pantalonii. Ce vrei fato?, ma intreaba el. Pai ii zic ca am venit sa fac un interviu cu Florin Cioaba, ca am inteles ca are o problema cu o ruda, ca a murit din cauza medicilor. Eu scriam pe domeniul sanatate la acea vreme. Hmm, si incepe tiganoiul sa injure ca la usa cortului, desi statea intr-o acasa imensa. Zic ce aveti? Pai mie mi-a murit soacra. Si plange si iar se vaita. Zic bine, bine, dar mie nimeni nu mi-a zis de dvs,ci ce Florin Cioaba. Pai mergem la el, ca el „se stie vorbi mai bine”.Si ne dam intalnire la rege acasa. Wow cum suna. Acolo apare si colegul meu si incepe Cioaba sa ne explice el cu cele mai alese cuvinte din vocabularul sau cele intamplate. Omul avea dreptate, dar apoi a terminat repede cu soacra omului moarta si s-a luat el de toti vii. Si uneori si-a mai bagat, uneori si-a mai scos. In fine, omul s-a straduit, dar cel mai tare mi s-a parut atunci cand mi-a oferit cafea, iar eu nu beau de obicei si cand mi-a tras o privire, am preferat sa ma fac ca sorb din ea. Am tot scris in astea 2 articole de tigani, dar n-am nimic cu ei, atata timp cat isi vad de treaba.

