Eu impart vanzatoarele din magazine, zic la feminin, ca cel mai adesea sunt femei, in 3 categorii. Prima ar fi cele care nu te baga in seama din cauza ca vorbesc cu colega sau citesc ziarul, cele agasante care n-apuci bine sa intri in magazin si te intreaba ce doresti si cele tampe care nici nu te intreaba, nici nu te agaseaza, ci parca sunt picate din cer in magazin s totusi te examineaza de parca ai fi venit la un  casting. Cu a treia categorie de  vanzatoare m-am procopsit eu azi in magazinul Familia din Sibiu. Si a iesit scandal mare! M-am dus astazi prin oras, la cumparaturi. Nu am mai facut asta de ceva timp si, desi nu sunt genul care sa strabat magazinele, azi chiar vroiam sa mai vad si eu care mai sunt preturile, etc.  Eram fara fiica mea, Karina, asa ca am mers relaxata. Am vazut niste pantofi la reducere intr-un magazin nou deschis si am vrut sa-i probez, dar mi-am dat seama ca aveam sosete in picioare si m-am dus la magazinul de langa, pe numele lui Familia sa cumpar dresuri. Niste pseudopitivanzatoare se uitau asa chioras de cum a intrat. M-am uitat eu in jur, unde mormane de haine colorate erau pe acolo si vad niste costume deux pieces foarte dragute. Uit de dresuri si iau unul sa probez. Cand ajung in cabina si vreau sa inchei fusta, pac raman cu cursorul de la fermoar in mana. Ies de acolo si-i zic doamnei ca-i defect, eu politicoasa. Ii zic sa caute daca mai are alta si daca s-ar putea sa caute o marime mai mare ca sacolul era cam fix. Cauta ea si-mi aduce. Incerc sa probez iarasi fusta si fermoarul mergea greu. La care ea cand a vazut ca nu vreau sa-l cumpar nici pe asta, imi zice ca trebuie sa-l cumpar pe cel dinainte neaparat ca eu l-am stricat. Ei, as. Si toti nervii acumulati de cand n-am mai fost la cumparaturi, mi i-am revarsat pe ea. Si au venit toate suratele ei de culoare din magazin, chiar si gardianul, sa-mi zica ca daca nu-l iau macar sa platesc jumate. Eheee, si-au gasit nasul. Ii intreb unde au afisat numarul de la Protectia Consumatorului si sun. Cer sa mi se dea legatura la un inspector si mi s-a dat. Ii explic cucoanei treaba, la care ea amuzata, pai cum sa-i platiti costumul, poate doar un fermoar. Si i-o dau pe piti la telefon sa-i transmita, la care ea zice ca si ea mi-a propus asta, dar ca eu n-am fost de acord nici macar sa platesc fermoarul. Ei, as, si iar am luat-o la rost de mai avea un pic si plangea, ca acum seful o pune sa-l plateasca. Pai fraiera e ea ca accepta conditiile sau poate isi gaseau vreo doua fraiere pe zi pe care le convingeau ca le-au deteriorat produsele si-si scoteau parleala. Si chiar pusese anunt in cabina ca daca le deteriorezi, platesti. Ei, as!
PS. Uitasem sa va spun un detaliu picant. Cica v-am vazut in cabina ca fortati fusta!!! Ha, ha, adica ele trageau cu ochiul, iar eu nici macar nu probasem fusta cand am vazut ca-i defect fermoarul. Cred ca de aia se angajeaza in astfel de magazine, sa traga cu ochiul!!!

