Intr-o societate unde fiecare ne vedem de bucatica noastra si nu ne gandim decat cum sa ne fie noua mai bine, mai traiesc inca oameni cu suflet mare. Nu pot decat sa ma bucur ca acesti oameni de bine s-au gandit macar la cele scrise de mine in legatura cu Bogdanel, ingerasul cu parul blod, care nu poate spera la o viata mai buna fara ajutorul nostru, a tuturor. I-am spus ca voi veni in iulie sa-l vad. S-a nimerit acasa la parintii mei cand am sunat. Se uita la desene animate. L-am intrebat ce desene…nu stia…pentru ca el se uita pe apucate, cand il lasa mama mea. Nu este la curent cu noutatile, dar personajele jucause il incanta. Spune ca-i plac mult cum vorbesc. Va redau cateva randuri din convorbirea telefonica. „Ce mai faceti, tanti Lili!. Veniti la vara, dar cat mai e pana se face vara? Si aveti masina sau veniti sau veniti cu caruta? Dar cat inseamna de departe Sibiul. Ca de la Straoane la Panciu? (n. r. Comuna Straoane este la o distanta de 5 kilimetri de orasul Panciu)”. Nu stie sa intrebe mai departe de atat, pentru ca nu a fost. A fost si el la Panciu, la targ. Cica s-a furisat in caruta unui vecin si s-a dus cu el ” sa cumpere graunte pentru porci din targ”. Cica a vazut multe animale acolo. Va dati seama daca ar merge la gradina zoologica ce ar fi pentru el? L-am intrebat daca stie o poezie. Mi-a spus cum sa nu. Stie cu catelusul. Hm, zic eu, cu catelusul cret?. A tacut si a inceput sa+mi zica o varianta nerecomandata minorilor. Mama mea l-a intrerupt si mi-a spus ca asta il invata parintii. Mititelul… si o spunea asa haios. Nu stia…Am intrebat-o pe mama mea daca a mai crescut ca oamenii s-au oferit sa-i dea hainute, jucarii si rechizite. N-am vrut sa-i spuna inca, deoarece o va itnreba in fiecare zi cat mai e pana la vara. Mi-a spus ca e la fel de micut, desi implineste 7 ani, arata ca unul de 4-5 ani. Dintisorii i s-au tocit si nu i-au mai crescut de pe la vreo 3 ani, ceea ce-i schimba vorbirea, ca va ziceam ca-i peltic. La doctor nu l-au dus, cica i-a cumparat mama mea niste calciu si-i mai da cand vine spunandu-i ca-s bomoboane. L-am intrebat de ce nu l-a invatat poezii la gradinita. Cica nu s-a mai dus ca l-au batut Butuşii (unii ai familiei Butuc sau e porecla, nu stiu sigur. I cunosc si pe ei. O familie amarata cu vreo 5 copii). Cica nu s-a mai dus ca-l bateau zilnic. Dar se joaca pe strada si in curtea sa. Nu are jucarii, decat maisna de politie e care i-am dat-o si care nu mai are girofare, o stropitoare veche de gradina din tabla, o minge sparta gasita pe strada, table, lemne si un carucior de butelii din ala comunist cu care se plimba. Cineva care a promis sa-i dea niste hainute mi-a spus ca nuc rede ca ar fi bine sa-l iau inv acanta la Sibiu chiar daca parintii accepta. Ca dupa aceea i-ar fi greu. Eu nu cred asta. Cred ca mai bine sa ramana cu o amintire placuta decat sa n-aiba niciuna. Voi ce credeti?

